tisdag 29 juni 2010

Tisdagnatt

En kollega till mig kom ut och hälsade på ikväll, vi lade några platsliggningar och Den svarta låg riktigt bra, trots att den andra hunden reste sig 3 ggr. Han bryr sig inte lika mycket om andra hundar på planen längre heller, vilket jag har slitit som djur för att få bort. Är inte heller lika gasad, visst lite pipigt är det väl ibland men han dämpar sig ganska fort.
Väntar med spänning på selen jag beställt från Norrlansd snöboll. Har lagt in en beställning med special sydda mått för optimal passform. Bältet har jag ju redan fått så nu väntar vi bara på sena, och framför allt svala,  kvällar på cykeln. Nästa projekt är att lära in höger/vänster.
Nu har vi 3 1/2 pass kvar till semestern och vi har planerat packningen i detalj, vi fungerar så både jag och Håkan, att allt ska klaffa utan besvär på turen. Det ensa som ska inhandlas är ett vettigt regnställ till mig, mitt gamla använde jag sist jag var ute (Sylarna runt) och det höll inte tätt. Har tagit fram klövjeväskan som Zenta "sprang sönder" sist. Den har varit hos skomakaren som förstärkt sömmarna på den så får vi se om den håller, annars köper jag ny.
Nä nu ska jag stoppa i mig lite mat, blir köttbullar och stuvade makaroner i natt. Ha re

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar